Mor & barn trening

Tid: . Tirsdager kl. 10.30-11.30, fortløpende oppstart
Sted: I treningssalen til Hinna Fysioterapi på Forus
Varighet: 6 ganger à 60min
Påmelding/spørsmål: Ta kontakt med Maren på e-post maren@hinnafysioterapi.no eller ring 51579370

 

Mor og barn trening foregår i små grupper til musikk. Noen øvelser gjør mor alene og andre ganger bruker vi barnet som vekt. Dette er en kjekk måte å komme i form på sammen med andre mødre. De små ser også ut til å stortrives, både sammen med mor og andre babyer.

Hovedfokus vil være på stabilitetstrening, styrketrening, bevegelighet, samt bekkenbunnsmuskulatur.

Første time sjekker instruktøren om de rette magemusklene har trukket seg sammen mot midten før du får lov til å trene f.eks. ″rette″ situps.

Morbarn8

 

Morbarn2Morbarn 5Morbarn3

 

Hva skjer med kroppen etter svangerskap og fødsel?

Etter svangerskap og fødsel blir kroppen utsatt for ulike påkjenninger. Muskulaturen i mage og bekken blir tøyd og strukket mye. Det er behov for å trene opp musklene i bekken, mage og rygg etterpå.

I den nye hverdagen med mye bæring, løfting og amming er overbelastninger av muskulatur et stort problem. Spesielt i nakke, skuldre og rygg. Forebyggende trening kan være med å hjelpe mot vonde og stive skuldre.